söndag 17 april 2016

What a feeling


Tänk dig att du jobbar som frisör, du är ganska ny ännu inom området och
allt som oftast kanske lite smått nervös om det kommer till lite större utmaningar.
 
Det kommer in en kund genom dörren du aldrig rört håret på förut.
 
Även fast du själv tycker att nu har jag gjort ett excellent jobb,
så kan det hända att din kund som sitter i stolen har en helt annan smak än vad du själv har. 
Vilket kan leda till missförstånd om man inte snackat ihop sig tillräckligt.
 
Nyckeln är inte bara att göra ett bra och noggrant jobb, det handlar om så mycket mer,
t.ex. att kommunicera och förstå kunden är en viktig bit.
 
Efter att du gjort ditt jobb så bra du kan, och det visar sig att kunden är mer än nöjd med resultatet,
alltså det är ju nästan en obeskrivlig känsla! Det är ju den jag strävar efter.
 
Mitt mål är att alla som går ut genom dörren ska få känna sig vacker.
 
Det är ju det jag vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar